Leta i den här bloggen

söndag 7 november 2021

Bara lugn, e-kronor är på g

 Riksbanken lät häromdagen meddela att "Pandemin påskyndar digitaliseringen av betalningsmarknaden"  

https://www.riksbank.se/sv/press-och-publicerat/nyheter-och-pressmeddelanden/pressmeddelanden/2021/pandemin-paskyndar-digitaliseringen-av-betalningsmarknaden/

Sidan är numera borttagen och retuscherad från förstasidan, men den finns kvar om man söker på pressmeddelanden. Hur som med detta som jag skrivit om vid ett flertal tillfällen förut, digitala riksbankspengar pengar är vad som är på gång. Så även inom EU, Kanada, Japan, Schweiz, Storbritannien och givetvis USA. Coronapandemin används såsom svepskäl till detta. Givetvis nämns inte att vårt penningsystem har nått skuldmättnad eller att staten tänker skärpa sin kontroll över oss medborgare eller med ett enda ord om den kommande energibristen. 

I stället blir vi matade med rena sagor om grön energi och den kommande anpassningen till ett samhälle där el står för driften av allt. Flyg, vägtransporter, bilar, traktorer ska alla drivas av el, trots att el inte är någon energiform, utan måste omvandlas från en energikälla i ett kraftverk till elektricitet och matas ut via ett kabelnät till konsumenterna.

Oljan är det som byggt detta samhälle, men vad gör vi då peakoil inträffade 2006-2007 och peak flytande bränslen passerades cirka 2018. Ingen trovärdig ersättning är heller att skymta vid horisonten. .Men de rikaste, som tänkt på detta i flera decennier, vill behålla sina rikedomar och sin makt och håller som bäst på med omställningen av samhället till ett betydligt energifattigare sådant. Man kan nu skönja stegen i denna omställning. Kanske stegen blir fler, men i stora drag är detta The Great Reset, som han kallar det Schwabb-gubben.

Nr: 1 Är att ingjuta en krisberedskap i folket både vad gäller coronan men även global uppvärmning. 

Nr: 2 Att få folk till att acceptera att bli inskrivna i någon slags corona-register.

Nr: 3 Att ändra registreringen från ett dataregister till ett under huden inopererat chip. Kanske via en övergång eller någon slags kort.

Nr: 4 Att genomföra en enorm ekonomisk kollaps som särskilt kommer att drabba våra överskuldsatta fastighetsägare, men som även kommer att drabba alla småförtagare, genom att höja samhällets räntenivå. Troligen i flera olika omgångar och kanske till tvåsiffriga tal.

Nr: 5 Att införa nya digitala/globala pengar helt styrda av centralbankerna. De flesta centralbankerna är idag statliga, men världens största ekonomiska inrättningar, BIS, ECB eller FED är det.

Nr: 6 Att dela in folket, efter lydighet och tillit, i olika grader med olika befattningar.

Det som står här ovan är inget nytt. Liknande genomfördes i Sovjet efter revolutionen 1917. Så kallade kommissarier, varav Nikita Crustjov var en av de ledande, skulle varje vecka skicka ett visst antal oliktänkande eller ej tillräckligt pålitliga till avrättning eller till gulagläger. Kommissarierna stod oftast själva för både åtal, rättegång och dom.




4 kommentarer:

Anonym sa...

I've had enough of this sh*t


https://www.youtube.com/watch?v=Nx7R2IvlX3I


Anonym sa...

En tröst i mörkret kan vara att läsa Nasaru Emoto,s bok "Vattnets dolda budskap". Boken baserar sig på den forskning han bedrivit om vattenmolekylens mycket konstiga uppträdande i olika miljöer. Nasaru Emoto dog 2015 och jag vet inte om någon fortsatt forskning sker. Men det är inte säkert den rikaste eliten vinner till slut:)

Själv anser jag det är kört att omvända eller att väcka den stora massan av folk. De är alltför inrutade i sina dagliga problem och sin jakt på pengar. Det är som att försöka vända ett tåg, tyvärr.

Själv försöker jag lära mig så mycket jag kan om de enkla tekniker, verktyg och redskap som fanns för något hundra år sedan. Jag försöker även utveckla vissa verktyg (mestadels pilbågar) vidare i den mån detta är möjligt.

Jag kan även rekommendera någon blogg såsom t.ex. Survival Russia. Lars är både rolig och framåt på ett marknära sätt.

/Farfar

Anonym sa...

Anledningen till att jag skriver så här (utan att logga in) är att jag måste identifiera mig med mobilen åxå när jag loggar in. Fråga inte mig varför, men någon har tydligen ögonen på mina aktiviteter, eller åxå är jag bara paranoid??

/Farfar

Anonym sa...

Det jag beskrivit i mitt inlägg är den plan jag tycker mig lyckats uttyda i det mediebrus som sprids i världen, men det finns inget som säger att eliten kommer att lyckas med sina planer. Däremot kan man med säkerhet säga att den värld de flesta av oss tar för given kommer att förändras i tack med att tillgången till billig energi krymper.

Jag ska återkomma om detta snart.

/Farfar