Leta i den här bloggen

lördag 14 maj 2016

Alltings idioti

Den självutsedda världsledaren Obomba har tillsammans med miffot Löfén gjort ett gemensamt uttalande om situationen i Europa. Obomba anser att det av USA i Rumänien byggda och det i Polen påbörjade och finansierade missilförsvaret, är till gagn för Rysslands nationella intressen och Löfén håller givetvis med. Framtida fördelar hägrar ju även för denna allas vår egen lilla idiot. Från början fick man höra att detta försvar var till för mota bort raketer skickade av det av USA i kylan utkörda Iran. Men vem ska det riktas mot nu när samma USA har skrivet en sorts fredsavtal med Iran. Om inte Ryssland så får det väl bli gubben i månen då, eller?

Sedan den av USA ledda cupen i Ukraina har Brics-ländernas båda ledarländer, Ryssland och Kina, alltmer tryckts ut i kylan. Det någotsånär jämviktsläge som rått mellan de stora kärnvapenländerna sedan 80-talet är nu rubbat anser Ryssland och mänsklighetens intressen kommer som vanligt i andra hand. Men är till förmån för de så kallade investeringar som driver detta vårt vansinne.

Nu tror ju inte ens jag, att dessa våra så kallade ledare, är beredda att starta det av oss medborgare betalda, men av dem beslutade, krig de rustat sig för. Men krigsförberedelser är bra för bankerna och den skuldtillväxt som driver världsekonomin och den aktiekurs-stegring våra så kallade investerare så intensivt behöver. Men krig är bäst, i alla fall för bankerna och den exponentiellt drivna skuldtillväxt vår världsekonomi så desperat behöver.

Men det som i grund och botten driver vår orimliga världsekonomi är ju vår så kallade outsinliga olja och inte politikernas prat. Vår värld har ett desperat behov av denna billiga lättutvunna olja, vilket det givetvis tigs det om för icke tänkande. Trögflytande, seg, svårutvunnen och dyr olja liksom totalt oljekrävande energigrödor driver ingen världsekonomi, vilket lätt avsynas i 2008 års ekonomiska krasch.

Hur som, oroligheterna kring Persiska Viken avtar givetvis inte. Den nya fyndigheten, utanför Israel och Syriens kuster, tigs det hittills om i vår vanliga mutmedia. Men nu ska tydligen det i alla pengaaffärer inblandade kungadömet Belgien skicka både stridsplan och soldater till Syrien och det är inte utan att man stilla kan undra vad Rysslands svar på detta blir?

Den som lever får se. Själv är jag bara gammal och för tillfället onykter:)

Fan ta de djävlarna!!!!

5 kommentarer:

Farfar sa...

ni som trots allt läser det jag skriver måste undra varför jag ändrar i redan producerat.cDet enda svar jag har är att jag blir ordblind. Jag ser inte felen med en gång. jag vet inte hur vanligt ordblindhet är och jag tänker inte ta reda på heller, men det enda svar jag har är: Ni får väl för fan vänta en stund med att läsa era skitar!!!!

Berra sa...

För min del skiter jag i om orden är i en enda röra. Dina blogginlägg är alltid läsvärda. All heder för dom farfar :)

Anonym sa...


14.05.2016 Author: Phil Butler
Will the New World Order Finally Get Its Own Nuremburg Tribunal?
http://journal-neo.org/2016/05/14/will-the-new-world-order-finally-get-its-own-nuremburg-tribunal/


The Weight of Chains
https://www.youtube.com/watch?v=waEYQ46gH08


Onykter, ja vem fan är inte det.

Karin sa...

Hej farfar! Gammal mormor håller med mycket av vad du säger. Det är vårt ansvar att visa vägen nu, för vi har vetat länge vad de unga aldrig har fått en chans att se. Vi hade bra skola, lekte ute, hyfsad mat och en familj där man för det mesta åt tillsammans. Vi hade frihet istället för"säkerhet". Vi hade insikt och gemenskap, och, inte minst, Bra Musik! Här har vi en lösning som står sig ännu: https://www.youtube.com/watch?v=PT6NRc37T_8

Hälsningar Karin

Farfar sa...

Hej Gamla mormor Karin,

Trevligt att få stöd av dig:) Jag måste erkänna att det var tyvärr var länge sedan jag läste din blogg. Jag ska bättra mig med en gång. Jag får skylla på att min tid är ofta begränsad till allehanda mer eller mindre tokiga projekt:)

Men jag försöker följa och bristfälligt rapportera om vad den internationella penningmaffian har för sig. Jag har emellertid under åren, sedan insikten om vårt så kallade penningsystem nåddes, försökt väcka grupper inom Omställningsrörelsen, där jag sedan länge är medlem. Ibland tror man att man är helt själv, men jag kanske är för radikal och vill gå för fort fram ibland. Men jag tycker överlag det är svårt att "väcka" folk. De flesta vill inte inse, särskilt de yngre.