Leta i den här bloggen

lördag 14 maj 2016

Bloggen

Så här står det när jag öppnar min blogg:

 Dina HTTPS-inställningar har ändrats. Alla besökare har nu möjlighet att visa din blogg över en krypterad anslutning genom att öppna https://ilsken-farfar.blogspot.com. Befintliga länkar och bokmärken till din blogg fortsätter att fungera.

Om denna min blogg helt plötsligt skulle sluta fungera, så får det väl bli så då. Jag tänker inte vare sig anpassa eller gå med på några villkor över huvud taget för att ha bloggen kvar. Jag har blivit lovad ett fritt internet en gång i tiden. Ett internet där vi alla skulle kunna få utrymme att uttrycka våra tankar på grund av löften om ett tekniskt sett fullständigt outsinligt utrymme.

Betänk en sak. Det har funnits människor i det område av planeten som för närvarande kallas norden i över 17000 år. Dessa människor har bara haft tillgång till de pengar vi idag avgudar de senaste fyra-fem-hundra åren. Hur i helvete klarade vi oss alla de andra SEXONTUSENFEMHUNDRA ÅREN????

3 kommentarer:

Berra sa...

Ska vi byta grejor? Jag själv byter en hel del. Klippte 5 tackor i går och fick en skaplig 2 skärig plog :) i förrgår en gammal stenkvarn med motor för en kartong med ägg :) nu är jag ute efter en 3 delad vält.

Farfar sa...

Det senaste miffot, Lövén vet var han kan placera det långa fingret, när han läser detta!!!!

Farfar sa...

Hej Berra, Jag byter också en hel del. Men jag börjar få ont om plats för all, vad många anser är ren skit. Just är jag fast i veden, vilken av vissa anses vara just sådant.