Leta i den här bloggen

söndag 17 april 2016

Joseph Plummer

Jag har haft Tragedy and Hope stående i bokhyllan i flera år. Man kan utan vidare utnämna den till en av världens absolut tråkigaste böcker. Den är skriven av professor Carroll Quigley, som en gång hade Bill Clinton till elev. Jag har läst delar av boken och vet att den handlar om den hemliga organisation som skapades med hjälp av arvet efter den tidens rikaste person, Cecil Rhodes. Men vem orkar läsa 1311 sidor av en bok som mestadels rabblar namn på händelser, platser och personer man aldrig hört talas om.

När Edward Griffin skriver om världens verkliga makthavare så menar han den organisationen. Nu finns en bok nyskriven av Joseph Plummer som då ska vara ett förtydligande av Tragedy and Hope, vilket är mycket välkommet (http://www.alt-market.com/articles/2853-their-plan-is-to-gain-control-of-all-habitable-portions-of-the-world).  Tänkte bara tipsa alla de nördar som likt mig vill vända på alla tillgängliga stenar för få info om hur de lurar oss och få info om den organisation världens finansoligarker byggt upp. Man kan beställa boken via Amazon eller läsa den gratis via hemsidan:

http://joeplummer.com/tragedy-and-hope-made-easy.html

Själv tänker jag läsa den i alla fall tills jag kommer på om den är läsvärd eller inte. Lycka till!

2 kommentarer:

Berra sa...

Om du läser den och sedan kan du sammanfatta godbitarna lite kort här :) tack på förhand :)

Farfar sa...

Jag läser och läser och läser....:)

Skämt åsido, du kan lyssna på G. Edward Griffin, om du har en stund över, i väntan på min läsning: https://www.youtube.com/watch?v=dsqGR31zoVA