Leta i den här bloggen

söndag 12 augusti 2012

Charlie Hall

Jag har tjatat om den värld som väntar, utan att visa några grafer eller liknande. Så för en tid sedan köpte jag den bästa bok jag någonsin kommit över, dyr visserligen, men i mina ögon värd det mångdubbla. Jag har läst halva och någon brist på grafer är det inte. Inte hellre någon brist på förståelse om sambandet mellan ekonomi, ekologi och energi.

"Energy and the wealth of nations" skriven av Charlie Hall och Kent Klitgaard. Men om man nu inte vill köpa denna bok så kan man, än så länge, lyssna på Charlie via datorn:

http://www.youtube.com/watch?v=uxlEEa_R3v4&feature=related

Jag skulle inte vilja missa att lyssna på denna underbara person för allt smör i småland, men smaken är ju likt baken. Han ska visst ha en blogg också. Jag ska leta eller kanske någon kan tipsa?

Inga kommentarer: