Leta i den här bloggen

fredag 25 februari 2022

Vägen går utför

 Jag vill inte kommentera så mycket kring utvecklingen i Ukraina, det finns så många i kolumnen här intill som gör detta så mycket bättre än jag. Jag följer mer än gärna Andrei och The Saker i detta ämne. Kan väl bara säga att äntligen har Putin reagerat, får hoppas att inte Ryssland stänger av Europas energileveranser, men det skulle inte förvåna om sanktionerna fortsätter att öka. Jag är fortfarande inte klar över om detta i så fall sker med den samlade statselitens godtycke!??

Men i vår nuvarande värld är det mycket som tas för självklart. Kanske några har börjat svära över drivmedelspriset, men de flesta skyller detta på skatter eller på giriga oljebolag vilket är delvis sant. Men det stora felet, att vårt samhälle är uppbyggt kring en tro på evig tillgång till outsinlig fossil energi, nämns inte av vare sig politiker eller medborgare och minst av alla av media. Jag fick syn på en intervju av Chris Martenson angående solenergi som är väl värd att lyssna på: 

https://www.youtube.com/watch?v=8MlQ3X2k6Sc

Det finns fler videor i samma intervju.

Inga kommentarer: