Leta i den här bloggen

tisdag 17 oktober 2023

Den viktigaste intervju ni hört

 Jag kom på det här med vårt bank,- och penningbedrägeriet för 15 år sedan. Vår käre Fredrick Reinfeldt använde då ordet tillväxt 31 gång i ett och samma valtal  (2007 tror jag) och jag tänkte, vad fan dillar han om? Är han så korkad att han inte insett att man inte kan ha evig tillväxt på en ändlig planet! Det första som slog mig var att man kan inte ha tillväxt utan att förbruka resurser och om man förbrukar resurser blir man inte rikare utan fattigare, eftersom de flesta resurser inte nybildas. Det var i den vevan jag fick tips om en av få uppsatser som handlar om vårt penningsystem, för att göra en lång saga kort: 

https://klyvnadenstid.liebruk.se/wp/wp-content/uploads/2013/09/Den_svenska_valutan.pdf

Detta ledde till Ellen Browns bok "Bankerna och skuldnätet" och  den verkliga ögonöppnaren G.Edward Griffin,s klassiker "The Creature from Jekyll Island". 

Efter att man läst dessa böcker ser man vårt samhälle ur ett helt annat perspektiv. Man inser att allt är ett enda bedrägeri. Varenda mening som uttalas från en politikers mun blir till en lögn och man inser att de få politiker som försöker vara ärliga ännu inte har fått maktens upplägg förklarade för sig. 

Men vad ska vi vanliga skuldslavar göra åt saken? Hur ska vi ta tillbaka makten från eliten och hindra dem från att införa CBDC? Det vill säga det ultimata förslavningsinstrumentet? Ja Edward Griffin ger här svaret, i en av de numera så sällsynta intervjuer han ger. Läs och sprid så länge internet fortfarande är öppet. Detta är definitivt en av de viktigaste intervjuer ni någonsin hört:

https://www.youtube.com/watch?v=bzNV4LnX4I0


4 kommentarer:

Anonym sa...

"WE'RE HEADING FOR A TOTAL COLLAPSE!!" (70-80% CRASH, Followed By A New Monetary System!!!)

https://www.youtube.com/watch?v=8cHeLWxbvJY

Farfar sa...

Bra snokat och ännu en video som förklarar det orimliga med vårt viktigaste samhällssystem på ett bra sätt! Men vad hjälper det? Det flesta av våra medborgare tycker att de gjort allt de behöver då de röstat vart fjärde år. Att sätta sig in i penningsystemet är för besvärligt.

Jag vet inte hur man ska väcka folket före vi blir slavar allihopa?



Anonym sa...

Vi måste braka ihop helt och hållet och lida innan folk vaknar upp, det är en process vi går igenom varje 80 till hundra år, Det är bedrövligt att det måste gå så långt, inget jag ser fram emot.
Önskar att det inte var så.

Farfar sa...

Jag tror också det. Det hjälper inte att förklara, de tror hellre på teven och det är också det eliten vet. De vet hur lata, naiva och lättlurade befolkningarna är. Folk tycker de har gjort sitt när de går och röstar vart fjärde år.
För min egen del tror jag inte vi människor är kapabla att skapa och bevara samhällen som varar mer än några årtionden. Sedan övergår de till tyrannerier i takt med att de växer.