Leta i den här bloggen

tisdag 26 april 2022

Det finns bloggare och så finns det Bloggare

 Jag har hållit på med mitt tjat om ekonomi, tillväxt och olja i ett antal år nu. Om det varit till den nytta jag hoppades på kan dock betvivlas. Inte för att jag trodde att jag skulle kunna kunna omvända världen, men jag trodde mig om att kunna väcka ett antal vakna medmänniskor genom att vidareförmedla de slutsatser som personer med högre studier än mina kommit fram till. Men de flesta vill inte lyssna på att det skulle kunna finnas några som helst gränser för människans skapandeförmåga eller för dagens samhälle. Vi har ju dessutom genom vår religion och prästerskapet fått höra att Gud givit oss denna planeten till att styra efter bästa förmåga. Gåvan var stor men förmågan att styra har visat sig vara mycket dålig i alla fall i mina ögon.

Bloggandet har dock haft den fördelen att det har hållit igång mitt intresse för samhället och dess mycket suspekta uppbyggnad.. En till som har vaknat på grund av de orimligheter som presenteras för oss medborgare är John Titus. Han är en före detta amerikansk advokat som helt lagt karriären åt sidan och numera verkar ägnar sig helt åt att analysera hur vårt penningsystem påverkar vår omgivning. Tar er tid att lyssna på hans analyser, innan hans  blogg blir förbjuden, den är helt enastående.

Sök på Youtube efter BestEvidence John Titus

Inga kommentarer: