Leta i den här bloggen

onsdag 7 oktober 2020

Världens finanscentrum

Jag nämnde City of London i mitt förra inlägg. Här kommer en film som på ett bra sätt förklarar hur City of London har kunnat behålla sin makt. Att det Brittiska Imperiets makt tog ju slut i och med WW2 är ju vad de flesta tror. Men hela världens största banker finns representerade i den lilla skurk-staten i staten som kallas City of London som kontrollerar ett tiotal så kallade skatteparadis världen över: https://www.youtube.com/watch?v=np_ylvc8Zj8 Ett annat maktcentra är CFR (Council of Foreign Relations) som ligger mitt i New York. Ett populärt tillhåll för före detta presidenter och bankdirektörer. Tänk att de på bara 400 år har lyckats förstöra stora delar av de resurser som deras rikedom baserar sig på. Men detta är hela idéen med staten, att redan rika psykopater ska bli ännu rikare. Värdet av de fattigaste träldom transporteras med hjälp av den skuldbaserade valuta staten prånglar ut. Skuldernas ägare är de som har råd att avvara detta så kallade kapital. Detta kallas demokrati och folk går på det, lydigt röstande på de pratkvarnar som skuldernas ägare skickat ut. Om jag låter arg? Ja, men det är inget mot vad jag är. Själva vågar de inte framträda, de väljer att verka i det fördolda. Att verka men inte synas, är ju ett känt valspråk. Vilhelm Moberg visste att staten endast har skapats för att berika sina kontrollanter och har på ett mästerligt sätt beskrivit detta i de två böckerna, Min Svenska historiaa berättad för folket. Dessa böcker slutar i och med Gustav Vasa och Mobergs död, men inget är nytt under solen, i alla fall när det gäller att bedra folket.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en intressant dokumentär.


The War Hawks Come Home to Roost
https://www.youtube.com/watch?v=Pm1Jo0EnN6o

Farfar sa...

Det Daniel Kovalik säger är mitt i prick. Vårt samhälle, både media och regeringar, styrs av psykopater, som är så rika att de slutat bry sig om det de själva skapat. Jag har själv konstaterat det samma som Kovalik. Tack för länken den behöver spridas, men då blir den väl raderad, likt filmen där Charlie Hall håller föredrag om EROI för Englands parlament.

Anonym sa...

Ett par länkar till.

James Howard Kunstler: Adapting To The End Of The World As We Know It

https://www.youtube.com/watch?v=YdPeYL14gtU


Alex Krainer: The Banking Cartel is Driving the COVID-19 Agenda

https://www.youtube.com/watch?v=WiJscpGllmE

Farfar sa...

Tack för länkarna. Vi är några få som hellre lyssnar på sanningen än politisk propaganda. Troligen blir Vi registrerade för det.

Farfar sa...

Han säger att Edward Griffin fått sitt konto stängt på Twitter mm. De har således börjat ge sig på banksystemets kritiker nu! Ja, någon gång måste det ju börja. Det är så tråkigt att så få vill lyssna. Jag en dålig pedagog. Det som krävs är en ledare som folk lyssnar till, annars får vi ett mycket totalitärt samhälle styr av de rikaste via privatarméer.