Leta i den här bloggen

torsdag 12 mars 2020

Slutat testa?

Nu får vi veta att våra allenarådande ledare i sin outgrundliga visdom bara ska testa svårt sjuka och dem som redan ligger på sjukhus. Hur ska spridningen av sjukdomen kunna förhindras? Fullt av mindre påverkade människor ska tillåtas ranta runt i samhället och sprida sina virus utan kontroll. Regeringens tafatthet har snart ingen gräns. Man kan undra om det meningen att viruset ska spridas okontrollerat. Länder som försöker förhindra spridningen, till exempel Sydkorea, Ungern och några till kontrollerar alla. USA har inte heller utfört några tester. Detta kommer att straffa sig i form av miljoner döda.

Om man ska sluta testa så måste vissa reserestriktioner införas snarast om pandemins förlopp kan kunna motarbetas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läs boken Virus Mania av Torsten Engelbrecht: http://whale.to/c/Virus-Mania55tt66.pdf

Farfar sa...

Tack för tipset och omtanken, men jag har i nuläget tillräckligt att läsa (och frugan är vansinnig på alla böcker). Men jag ska inte glömma bort boken. Som jag skrev i mitt senaste inlägg "Tre vise män spekulerar" så tror jag vi står inför ett helt annat samhälle och denna övergång blir i storleksordning av något vi aldrig har upplevt förut.

Jag hade väntat mig ett stort krig, men Michael Hudson förklarade att Amerikansk vapenindustri får bara göra tio procent i vinst på sina produkter, enligt dess största kund, armén. Detta innebär att alla amerikanska vapen är för dyra för att kriga med. Deras vapen är helt enkelt för komplicerade och går sönder för lätt. Ser man till problem som finns på F35 så skulle det inte förvåna mig om det är sant.