Leta i den här bloggen

torsdag 3 december 2020

Det ryska vaccinet

Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro om coronasjukan. Vad gäller något att skylla på om nu världsekonomin skulle kollapsa finns väl inget bättre? Vad gäller att tillföra fler skulder till världens stater finns det bara världskrig som kan slå den. Vad gäller lägligt inträffande gäller det samma. Så vad ska man tro? Det blir fler frågor än svar av detta. Både spridning, nedstängningar av ekonomier och virusets ursprung får i alla fall mina nackhår att resa sig. Jag kanske överreagerar men håll med om att virusutbrottet kom lägligt. Själv tillhör jag alla riskgrupper som finns, utom diabetes då, så jag vet inte hur jag ska ställa mig till vaccinationen. Hade jag varit yngre skulle jag aldrig utsatt mig för de risker som är förknippade med en vaccination. Nu kan det kanske kan kvitta om inte biverkningarna blir för svåra? Jag skulle önska att vi i Sverige hade kunna haft tillgång till det ryska vaccinet, men av någon konstig anledning finns det bara en leverantör, Astrazeneca där bland annat amerikanska Blackrock är storägare. Fyrtio procent av världens befolkning verkar välja det ryska framför penningmånglarnas. Det ryska vaccinet är baserat på vårt vanliga förkylningsvaccin till skillnad från alla de andra som baserar sig på apblodplasma. Jag skulle inte tveka att ta det ryska som iallafall har någon koppling till oss människor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vaccine-Testimony

https://www.armstrongeconomics.com/wp-content/uploads/2020/11/Vaccine-Testimony.mp4?_=1

Farfar sa...

Man kanske ska göra som Agnes Word sa, vänta ett tag och låta de yngre testa först:)

Anonym sa...

eller.......

https://corneliadahlberg.files.wordpress.com/2020/11/124193016_363062271684761_1490604193778095876_n.jpg?w=640


George Carlin - Germs, Immune System
https://www.youtube.com/watch?v=X29lF43mUlo

Farfar sa...

Bra tips från båda. :) :)

Göran J sa...


Personligen kommer jag inte att ta vaccinet, jag föredrar en naturlig död.