Leta i den här bloggen

tisdag 10 juli 2018

Facebook

Jag har lämnat Facebook. Inte för att jag varit speciellt aktiv eller så, utan för att jag tröttnat på de idioter som inte inser att vi lämnat en epok, där billig energi drivit samhället, bakom oss och inte hittat någon ersättning. Jag har även tröttnat på att tillhöra en lätt kontrollerad grupp som får sina inlägg kritiserade av professionella debattörer.

Folk vill inte höra dåliga nyheter, de vill ha enkla lösningar och helst inte med fler allternativ än två. De har gjort sitt när de jobbat 47 av årets veckor, politikerna får sköta resten. Folk vill ha sjukvård, pensioner, löneökningar, semesterresor och allt annat som politikerna lovat. Att detta bara är tomma löften utan tillgång till den billiga energin vi är vana vid, är inget de ska behöva tänka ut.

Vad är då framtiden? Jag ska återkomma med vad jag tror om den inom några dagar.

Inga kommentarer: