Leta i den här bloggen

tisdag 25 augusti 2015

Tragedy and Hope

I dessa tider av finansiell oro kan man inte undgå att undra om all denna oro är skapad av finanseliten så att de kan införa något nytt. Jag köpte därför Carroll Quigley,s bok "Tragedy and Hope" för något år sedan. Jag ögnade genom den lite hastigt och konstaterade att en tråkigare bok troligen aldrig har skrivits. Den har stått i bokhyllan sedan dess och jag har emellanåt försökt att inte se den.

Nu är det så att jag är en stor beundrare av Edward Griffin, vars bok "The Creature from Jekyll Island", jag inte hellre har läst ut (den ligger på nattduksbordet och blänker). Men nu idag hittade jag en föreläsning av Edward Griffin där han ger en resumé av Carroll Quigley,s bok. Snacka om röta. Missa för allt smör i Småland inte denna föreläsning som både bekräftar mina misstankar och skulle kunna ha en lösning på finanselitens konspirationer. Om det nu inte vore för vår civilisations framtida energiproblem, vilka Griffin verkar vara totalt oinsatt i. Men lyssna på en alldeles enastående föreläsning av föreläsningarnas mästare.

https://www.youtube.com/watch?v=XD8NIRk8Hmo

Inga kommentarer: