Leta i den här bloggen

torsdag 6 september 2012

Corny har fattat nada

Jag brukar inte ge mig på folk, men ska göra ett undantag för den högfärdige Corny,s skull. 

Corny gjorde en klurig utsvävning om penningmängden häromdagen. Stora kurvor, formler, SCB, M0, M1, M3 och stora utläggningar, mycket text som bevisar att han inte vet ett skit. När ett hus säljs försvinner inte pengar. PENGAR SKAPAS SÅ! I alla fall det vi kallar pengar i detta samhället. Pengar som sedan investeras i någon pensionsfond, aktier, vadsomhelstfördjävlaskit för att ge avkastning, växa. Pengarna försvinner inte i och med att ett hus säljs. Där emot låses det vi kallar pengar, i det som ovan kallas ”vadsomhelstfördjävlaskit”. Detta är likviditetsfällan. Pengar som investeras i något så kallat investeringsobjekt styrt av bankmaffian. INTE i ett hus eller i guld eller i en bondgård eller i en getabock. Den enda gång pengar "försvinner" är när de investeras i någon av bankmaffians så kallade produkter, skulder amorteras eller skrives av.

Läs gärna själva vad pengasystemshaveristen och snorvalpen Corny dillar om:


Jag säger som Lincoln: Han har fortfarande inte fattat ett djävla skit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Farfar, jag gillar din blog. Jag skulle vilja kontakta dig i ett ärende, det gäller en idé. Hur gör jag?

Farfar sa...

Du kan nå mig på:

Ilsken-farfar@hotmail.se

Ska lägga ut detta på sidan.

Inte för att jag skäms för det jag skriver eller att det skulle spela någon roll om min identitet blir känd. Jag vill mest ha bloggen i fred av personliga skäl.