Leta i den här bloggen

måndag 2 juli 2012

Från skuld till guld


Jag har funderat länge på hur de som äger dagens värld räknat ut hur de ska kunna bibehålla sitt ägande och sin kontroll över oss små människor OCH PLÖTSLIGT SLOG DET MIG.

Jag läste som hastigast Lincolns inlägg, ”Banktemplen kräver sin kollekt och absolut solidaritet från sina skuldslavar”. (Jag har tyvärr inte så mycket tid att varken skriva eller svara så mycket bloggar just nu). Men jag kan inte låta bli ibland och då slog det mig, dagens skuldpengar kommer att ersättas med nya guldbaserade valutor. Eftersom fenomenet peakoil inträffade 2005 enligt Colin Campbell, vilket senare bekräftats genom Alekletts forskning, så kommer den energibrist detta medför att göra det omöjligt att skapa pengar som räntebärande skulder med framtidens energireserver som motvärde. Detta eftersom planetens energitillgångar snart inte kan försörja det samhälle vi skapat och att räntebärande skuld genom matematisk funktion medför en exponentiell tillväxt i skuldsättning och därmed energiförbrukning. Självklart går det inte att skapa motvärde i utställda skulder utan tillgång till energi, vilket storbanksterna och dess ägare och kontrollanter, Counsil of Foregin Relations, sedan lång tid mycket väl vet. Med i detta spel finns även Saudiarabiens kungahus som sedan många år tillbaka bara sålt sin ”olja i marken mot USA,s guld i marken” och inte i dollar som de velat få oss att tro.

Därför är det viktigt för dem som äger dagens skulder, att kunna överföra sitt ägande av skulder till guld och därmed kunna bibehålla sin makt. Detta kan enkelt göras genom att man återinför guldbaserade valutor om man först konfiskerar eller köper upp dagens guld till dagens löjliga pris och sedan höjer dess värde hundrafalt, tusenfalt, eller varför inte tiotusenfalt, när man ändå håller på. Om man, så som redan sker, genom tryckpressen gör dagens pengar värdelösa och sedan inför nya guldbaserade valutor så är det upp till dem som kontrollerar guldet att skriva dess nya lagar och därmed kontrollera den vidare utvecklingen på denna planeten.

Om guldbaserade valutor införs kommer de som kontrollerar guldet därmed kontrollera den andra hälften av oljans tidsålder, för hälften av planetens olja finns ju kvar enligt Alekletts och (Uppsala Universitet) forskning. Den kommande bristen på dagens billiga olja kommer även att innebära en massvält så stor att kanske upp till sex sjundedelar av planetens befolkning svälter ihjäl, vilket de som placerat ”Georgia guidestones” där de står, verkar ha för avsikt. Detta spel med vår ras framtid har emellertid genomskådats av BRICS-länderna vilka nu sätter hårt mot hårt i Syrien och därmed Iran. Världens största militära övning ska ju gemensamt genomföras av Ryssland och Kina i Syrien.

Tja, vad tror ni kära läsare? Jag har funderat på det som står i ovanstående rader under flera år men först nu börjat se sammanhangen klart. Tack vare det internet som samma banksters skapat för att kunna kontrollera oss, har jag få tag i den information som gjort det möjligt att se genom de flesta utlagda dimridåerna. Jag har länge tyckt att det var roligt att följa turerna i den sjuka värld vi lever i, för jag trodde att den kommande energibristen skulle innebära ett lokalare och mer rättvist samhälle, men nu när sanningen börjar skymta bakom hörnet så vet jag inte längre.

Men jag kan ha fel så fundera själva och hör gärna av er.

4 kommentarer:

Peter Madison sa...

Givet är att dagens maktsfärer även i framtiden kommer att göra allt för att försöka kontrollera den stora massan. Om det blir med guldbaserade valutor eller något annat vet jag inte. Förhoppningsvis kommer den stora massan att vakna och inte låta sig kontrolleras och förslavas av våra forna herrar. Annars blir det ju intet nytt under solen.

Farfar sa...

Det kommer att sluta med massvält för de flesta i den så kallade civiliserade delen av världen och "den stora massan" kommer i och med detta att antingen förslavas eller försvinna. Kan tyvärr inte se några alternativ, men hjälp hjärna till. Jag är själv sedan flera år tillbaka medlem i Omställning Sverige-rörelsen, vars syfte är att förbereda sina medlemmar för ett nytt energisnålt samhälle när det nuvarande kollapsar. Men vad hjälper det om vi får ett samhälle kontrollerat av samma skuldägare som idag.

Anonym sa...

Det behöver inte nödvändigtvis sluta med massvält även om mycket onekligen pekar åt det hållet. Precis som Peter skriver behöver den stora massan vakna ur sin konsumtionssömn och inse att vi ÄR kontrollerade och de facto slavar under penningsystemet och behöver gå samman för att få bort dessa onda krafter.

Därefter kan vi på riktigt börja gräva i "Free-energi"-konceptet och inse att vi faktiskt har obegränsat med energi precis överallt - vi behöver bara skolas om och lära oss hur vi kan nyttja det. Sedan tar vi fram nästa generations energisystem som kan nyttjas av samtliga. Mycket intressant läsning finns här, 2000+ sidor med genomgång av patent inom området och how to do it yourself beskrivningar:
http://www.free-energy-info.com/

Farfar: Har läst din blogg ett par månader nu och jag finner dina inlägg för det mesta intressanta och tankeväckande. Tackar för det!

Mvh Dan

Farfar sa...

Hej Dan och tack för berömmet!

Jag har haft dåligt med tid den sista tiden, men beröm har man ju alltid tid med:)Jag vet (trots berömmet) att vissa inlägg inte är så bra, men det finns någon tanke bakom alla.

Jag kan för övrigt bara säga att fortsätter vi som hittills så blir det massvält och massdöd. Planeten har inga som helst möjligheter att försörja alla de människor som vill leva som vi i väst, inte ens om vi behöll dagens levnadsnivå. Att sedan våra bytesmedel ställer krav en exponentiell ökning i konsumtion = värdeskapande i skulder, gör hela vår framtid till en fullständig omöjlighet. Men folk måste vakna och inse orimligheterna. Själv har jag blivit tagen avstånd ifrån hur många gånger som helst, för "vanliga" människor vill inte höra på det jag pratar om. Jag tror också att man måste genomgå någon sorts kris i sitt liv för att själv vakna och börja ifrågasätta. Så var det för mig i alla fall.