Leta i den här bloggen

onsdag 5 november 2014

Farligast

Vet ni vad som är absolut farligast för människan? Om man frågar så tänker de flesta på ormar, giftiga spindlar, smittsamma sjukdomar, kometer. Men det farligaste är människan och den absolut farligaste av dessa mänskoskapade produkter är vätebomben, därefter fissionsbomben och på tredje plats kärnkraftverken. Det farligaste för människan är alltså människan. Det finns över 60000 kärnvapen i världen och bortåt 600 kärnkraftverk. Om vi förlorar kontrollen över dessa helvetesmaskiner är det definitivt slut med allt vad vi anser vara liv på denna planeten.

Med tanke på detta och att det på nytt byggs upp spänningar mellan öst och väst i Ukraina. USA,s propagandamaskin fortsätter sprida sina lögner via sin mutmedia om Ryssland,s aggressiva beteende. Men den verkliga situationen har väl bäst beskrivits av Paul Craig Roberts, men även här:


Putin höll ett tal som inte ens nämnts av vår mutmedia. Det är ord och inga visor. Han gav sin syn på USA,s beteende mot i världen och i synnerhet mot Ryssland:


Nu ger det sig när de USA-styrda nazisterna i Ukraina åter börjar skjuta ihjäl folk i de östra provinserna. Trehundra tusen flyktingar har börjat återvända från Ryssland till Ukraina, efter den senaste massakern. Vad blir Ryssland, svar? Ska USA få igång sitt efterlängtade krig, eller...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har lägre krav på Ryssland än vi har på USA just pga att Ryssland är sämre. Alltså INTE pga att Ryssland är bättre. Att säga att Ryssland är dåligt är inte samma sak som att säga att USA är bra.

De citat som tas upp i artikeln är mer eller mindre på sandlådenivå.

1) Även om jag ljög tidigare i Ukraina-krisen när ryska trupper invaderade Ukraina (Krim) tycker jag ni ska lita på mig nu och inte införa fler sanktioner eftersom jag lovar att sköta mig.


2) Bråka inte med mig för jag har kärnvapen.

Farfar sa...

Vi, vilka är vi?

Ryssland är sämre? Säger vem och i vilket avseende?

Vad är sämre?

Du får nog förklara dig om du förväntar dig ett svar.

Anonym sa...

Några exempel där Ryssland är sämre:
- Ärlighet
- Trupp i Ukraina
- Pressfrihet
- Demokrati

Och jag vet att USA också ljuger, men inte alls lika mycket som Ryssland.

Sen visade det sig ju också att Ryssland på nytt invaderar Ukraina just nu. Kan vi inte ta avstånd från det vet jag inte var gränsen ska gå egentligen.