Leta i den här bloggen

söndag 8 september 2013

Ett bondeoffer

Ett bondeoffer behövs ibland, om man vill uppnå andra fördelar. Något som är vida känt i schackkretsar. Jag läste på Peakenergi,s sida: http://peakenergi.wordpress.com/ en mycket välskriven artikel om ett ytterst tänkbart scenario i den pågående konflikten. (Jag håller visserligen fast vid min egen tes att planen är att det ska införas en ny världsvaluta kontrollerad av den som kontrollerar de kvarvarande oljetillgångarna i Persiska viken).

I slutet frågar han sig vad som händer om Iran som vedergällning för attacken på Syrien sänker ett amerikanskt krigsfartyg. Kanske med hjälp av en interkontinental ballistisk missil, (http://sv.wikipedia.org/wiki/Interkontinental_ballistisk_robot ) avfyrad från en ubåt.
Men måste den missilen vara skickad av Iran, kan inte lika gärna USA sänka ett av sina egna fartyg, för att sedan skylla på Iran? Eller varför inte på Ryssland, för att få igång det krig de så ihärdigt längtar efter.

2 kommentarer:

stefan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
stefan sa...

Alla överheter över lag kan man nog förvänta sig att de gör vad som för att sceneriet ska passa dem tex. kärnkraft olycka på hemmaplan skulle inte förvåna mig alltså USAs hemmaplan då. Och världsligt släpps nog redan ut virus som kan kontrolleras dvs styras i dess utveckling hos värden alla vet väl hur "matt man blir i en grov förkylning? som jag har nu som ändrar stadium per minut ...Lägligt